11 Ocak 2009

Futbolcudan Eşcinsel Olur Mu?

Marcello Lippi'nin açıklamalarıyla eşcinsellik konusu futbolun içine tekrar girdi. Marcello Lippi dedi ki "Ben eşcinsel futbolcu olduğunu düşünmüyorum, en azından 40 yıllık kariyerimde eşcinsel futbolcuya rastlamadım. Bu eğilimdeki birkaç futbolcu olabilir pekala ama bunlar da ortalarda eşcinsel olduklarını söylemiyorlar. Futbolcuların eşcinsel olduğunu düşünürsek soyunma odasında karmaşık bir durum ortaya çıkabilir. Bir futbolcum bana gelip de 'Hocam ben gay oldum' derse ona sadece tepkilerden etkilenmemesini ve profesyonelce işine odaklanmasını öneririm, özel hayatında serbesttir." Dünya genelindeki araştırmaya göre erkeklerin %4'ü eşcinselmiş. Bunu tüm mesleklere dağıtırsak futbolcuların içinde de olmaması olanaksız her ne kadar Lippi rastlamasa da bunlara.Türkiye'de de Tan Sağtürk'ün "Baletler eşcinsel olur" önyargısını yıkmak adına bir soruya "Tanıdığım eşcinsel futbolcular var" yanıtını vermesiyle komedi başlıyor. "Töhmet altında kalmasın futbolcularımız" diye Profesyonel Futbolcular Derneği Başkanı Turgay Şener abimiz "Tan Sağtürk bu futbolcuları açıklasın, çirkin yalanlarıyla spor kamuoyunu şüphelere düşürmesin." diyor. Kafası her zaman bomboş olan insan Tanju Çolak durmuyor, o da "Futbolcular arasından 'gay' çıkmaz. Çünkü karda-kışta, zor şartlarda çalışan insanlardır futbolcular" diyor. Erkek sporudur diye futbol, eşcinsel olmazmış. Eşcinsellik de erkeklere özgü bir şey olduğuna göre olma ihtimali yok mu şimdi?

İtalyanlar da bu konuda çok kapalılar. Eşcinsel futbolculara yalandan kız arkadaşı bularak olayı açığa vurmak istemeyen çok futbolcu olduğu söyleniyor. Söylentilerden öte bir de açıklama geldi. Bir İtalyan kanalında sırtı dönük kapşonlu biri konuştu ve "30 civarında müşterim oldu futbolculardan, çoğu da Serie A'dan ve milli takımdan. Çok kez bana grup seks partisi teklifleri geldi. Hepsi, benim futbolcu olduğumu bilseler de ağzı sıkı olduğum için beni seviyolardı. Birçoğu da biseksüeldi, kızarkadaşları veya eşleri vardı. Saygı değer görünümleri olan bu futbolcular hiçbir zaman eşcinsel olduklarını kabullenmediler." açıklamalarını yaptı.
2006'daki skandalda başroldekilerden Luciano Moggi de "Çalıştığım takımların hiçbirinde eşcinsel futbolculara rastlamadım. Hiçbir zaman homoseksüel bir oyuncuyu istemedim ve hala da böyle bir oyuncuyu transfer etmem. Belki eski kafalıyım ama futbol camiasını bilirim. Eşcinsel bir futbolcu ayakta kalamaz. Homoseksüelden futbolcu olmaz. Futbol dünyası onlara göre dizayn edimemiştir." diyor. İtalyanlar bu konuda da bize benziyorlar.

Eski Arjantin milli takım teknik direktörü Daniel Pasarella 1998 Dünya Kupası öncesinde El Pais gazetesine yaptığı açıklamayla kendisinin eşcinsel veya uzun saçlı bir futbolcuyu takımında görmek istemediğini belirtmişti. Ama bu açıklamaya rağmen uzun saçlarıyla Gabriel Batistuta Pasarella'nın takımındaydı.İngiltere'de Liverpool'un kutlamalarında Xabi Alonso ve Steven Gerrard'ın öpüşmesi çok konuşulmuştu. İspanya'da ise yakın gemişte Guti'nin bir erkekle öpüşmesi gündemde uzun süre kalmıştı. Guti'nin 8 yıılık eşi evliliğe ara verme kararı almıştı. Bunların üzerine Guti'nin menaceri Zoran Vekiç, Guti'nin öptüğü kişinin kız kardeşi olduğunu, kardeşi hamile olduğu için de sevinçten dudağına öpücük kondurduğunu söylemek zorunda kaldı. İnanan oldu mu bilmiyorum.
Başka ülke vatandaşları da benzer açıklamalar yaptılar geçmişte. Alman Lothar Matthaeus 10 yıl kadar önce "Eşcinsel adamdan futbolcu olmaz" demişti. Hırvat asıllı Avusturyalı Otto Bariç de 3 yıl kadar önce "Benim oyuncularımın şöyle sıkı herifler olması gerekir. Demek ki eşcinseller benim takımımda oynayamaz" demişti.

Türk futbolunda söylentiler hep olmuştur bu konuda ama dünyada bile açıklayan yokken Türkiye'den bir futbolcudan "Ben eşcinselim" açıklaması duymak linç sebebi olarak görülebilir. Bunun yanında söylentiler hep olmuştur ama. Erhan Albayrak, Hakan Çimen söylenenlerden bazıları. Türk futbolunda eşcinsel futbolcuları bildiğini ve bunların bilindiğini Rıdvan Dilmen de bir röportajında dile getirmiş:
Futbolda eşcinsellik tartışmalarının geldiği noktayı medeni buluyor musunuz? Gazetecilerin içinde de var, baletlerin içinde de, futbolcuların içinde de. Benim tanıdığım eşcinsel bir futbolcu var. Birkaç tanesini de duydum. Herkes de o kişiyi biliyor. Ama çıkıp yalan söylüyorlar. "Hiç yok, ben hiç tanımıyorum" diyorlar.

Normal mi eşcinselliğin futbol camiasında bu denli tabu olması, eşcinselliğe bu kadar öfkeyle bakılması?
Böyle davranan insanlar da tanıyor onları. Tanımamaları mümkün mü? Ben de buna karşıyım işte. Dürüst davranmıyorlar. Sanki "Evet var" deseler, onlara da eşcinsel denecekmiş gibi!

Eşcinsellerden cüzamlı gibi söz eden bu kadar adam arasında, böyle düşünmenize ben çok memnun oldum. Bunun olabileceğini, olduğunu söyleyen ilk futbol adamı siz oldunuz herhalde bugüne kadar. Ama size şimdi bir sözünüzü hatırlatacağım. Neymiş?

1989 yılında bir röportajda size sormuşlar. "Çocuğunuz eşcinsel olduğunu söylese ne yaparsınız" diye. "Evlatlıktan reddederim" demişsiniz. 2004’te hâlâ böyle mi düşünüyorsunuz?
Evet. Böyle bir şey olsaydı reddederdim. Çevremde eşcinseller var. Dışlamam, konuşurum. Beni ilgilendirmez yani kimsenin cinsel hayatı. Ama kendi çocuğumun eşcinsel olmasını asla istemem.


Her konuda olduğu gibi bu konuda da Rıdvan en doğruları ve mantıklıları dile getirmiş sanıyorum. Ben de onun gibi düşünüyorum. Kimsenin özel hayatındaki seçimleri beni ilgilendirmez, profesyonelce yaptığı bu mesleği etkilemiyorsa bu seçimler.

Futbolcudan eşcinsel olur mu? Neden olmasın...


2 Yorum...:

Alfredo dedi ki...

bende katılıyorum Rıdvan'a.Guti'nin oynadığı futbolu ve istikrarlı oluşunu çok severim örneğin .Özel hayatı futboluna etki etmiyorsa sorun yok :D

fatih dedi ki...

en büyük eşcinsel milan baros...