28 Ocak 2009

Fenerbahçe 1-0 Bursaspor


Şükür ki Semih'i ilk 11'de görebilme şerefine nail olduk uzun bir aradan sonra. Bunu Güiza'yı keserek, ileri hatta yapması da güzel oldu. Semih yine klasını konuşturdu, forvette olmasına rağmen dünyada nadir görülür bir şekilde oyunkurucu gibiydi aynı zamanda. Hücuma çıkarken aldığı topları doğru noktalara atıp gol atabileceği bölgelere koşu yaptı maç boyunca. Attığı paslar da hep Alex seviyesinde paslardı. Alex yoktu ama Semih yetti aslında. Komple bir futbolcu. Fenerbahçe'nin yetiştirdiği en kalite adam belki de son 25 yılda. Onun bu takımda yetişmiş olması ve onu sahada mükemmel işler yaparken izlemek büyük gurur verici bir olay.

Maç başlamadan önce Volkan Şen'e dikkat etmeleri konusunda birkaç arkadaşıma mesajlar geçtim. Haksız da çıkmadım. Daha önce dikkat edilmesi gereken bir isim olduğunu belirtmiştim, bugün de iyi işler yaptı. Bursaspor'un en etkili atağında direkten dönen şutun sahibi olmasının yanında attığı akıl dolu ve teknik çalımları güzeldi. Özellikle ilk yarıdaki iki çalımı şıktı. Bu adamı izlemeye devam edin.

Takım gün geçtikçe oturuyor görünümünde. Takımın oturmasıyla futbolcuların bireysel performanslarının artışları birbirine paralel gidiyor tabii ki. Selçuk iyi oynamaya devam ediyor, Emre artık daha savaşçı, Carlos artık hatasız ve faydalı. Böyle olunca takımın pas yüzdesi artıyor, oynamaktan zevk almaya başlıyorlar. Maç bitiminde staddan çıkarken televizyonda istatistikleri izledim. %87 pas yüzdesiyle oynamışız. Bu yüzde Bursaspor'un press yaparak oynadığı göz önünde bulundurulduğunda çok iyi bir yüzde. Hücum hattı dışında sorunsuz bir Fenerbahçe var şu an için.

Maçın en kötüsü Vederson'du. Benim Vederson'da geldiğinden beri anlamadığım bir şey var. Bu adamın uzaktan attığı gol var mıydı diye kendime sordum ama zorlamama rağmen hatırlayamadım. Her oynadığı maç her fırsatını bulduğunda mesafe tanımaksızın vurup çoğunu fezaya gönderen Vederson'a kimse "dur!" demez mi?! Artık bir şekilde bunun önüne geçilsin, Vederson gereksiz şut çekmesin.

Gökhan Emreciksın ilk kez sahaya çıktı. Kenardan oyuna girmesi için çağırıldığında tribünlerde bir heyecan dalgası oluştu. Yeni transfer görmeyeli uzun zaman oldu galiba:). Gökhan oyuna girdi ve her hareketine bir alkış tufanı kopmaya başladı. Güzel bir ortası vardı, isteklice koştu, G.Gönül'le yardımlaştı. en azından Ali Bilgin'den iyidir her şekilde. Sağ kanadın sayısız adayından 3. sıraya yazarım Gökhan'ı şu an için (Deivid'i ortada düşünürsek 2. sıraya). İyi orta, şut ve top sürme yetenekleri var. İleride çok faydaları olacaktır.

Fortis Türkiye Kupası Çeyrek Final 1. Maç
Fenerbahçe 1-0 Bursaspor
Gol: Deivid Asist: Vederson


Maçtan bir video:

Kanaryam biz,
Hayata seninle geldik,
Her zaman hep seninleydik,
Seni canımızdan bile
Çok sevdik çok

4 Yorum...:

steven_stiffler dedi ki...

Arif,Mehmet Yozgatlı'dan sonra tam olarak sağ açık oyuncusu diyebileceğimiz bir adam olmamıştı.Emreciksin bu noktada en azından mevkiinin adamı...

Bir de Vederson Ankaraspor'da mesafe tanımaksızın goller atıyordu,nasıl hatırlamadın? :/

AriFener dedi ki...

Ankaraspor'dan sadece hatırlıyoruz işte, sorun da burda :)

Kaç senedir Fenerbahçe'de bir golünü hatırlamıyorum ben, varsa söyleyin...

Lord Ricko Joel dedi ki...

vederson'un uzaktan değil ama bir veya iki golünü hatırlıyorum ben saracoğlu'nda.
ama ne zaman,kime karşı attı onu çözemedim şimdi: ) sadece attığını söylemek istedim.
eheh.
ama yine de '' dur '',''azalt'' denmeli,katılıyorum.

AriFener dedi ki...

Golü vardı evet de yukarıdak mesajıma "uzaktan" kelimesini eklemeyi unutmuşum:)

Forrest Gump'ın amerikan futbolu oyanamasına döndü artık Vederson'un şutları. Tribünlerde "Stop!!!" pankartı görürsek top Vederson'un ayağına geldğinde, şaşırmayalım...