15 Aralık 2008

Ama Hangisi?



Ara transfer dönemi ile ilgili bir soruyu Ali Koç "Gereken bölgelere gerekli transferler yapılacaktır. Transfer komitemiz gerekli çalışmaları yürütmektedir. Ocak ayında iç ve dış transfer bizim için yoğun geçecek" şeklinde cevapladı.

+

Devre arasında transfer düşünüp, düşünmediği şeklindeki bir soruyu yanıtlayan Aragones, şunları kaydetti: ''Sadece benim yapabileceğim iş değil. Bir parçası olduğum bir iş. Yönetimin ve başkanın da bu işe iştirak etmesi gerekiyor. İkinci devre için değil, daha sonra haziran gibi getirmeyi düşündüğümüz oyuncular olabilir. Ocak ayında transfer vaktinin geldiğini düşünmüyorum. Biraz erken olacağını düşünüyorum. Gelen bir oyuncu belki de form tuttuktan 6 ay sonra gönderilecek. Bir transferin erken olacağını düşünüyorum. Buraya gelmeden zaten yapılmış hazır bir takım vardı. Josico haricindeki transferlere çok fazla karışma imkanım olamadı. Tabii ki de biz bu büyük camiaya 'Evet' demeden önce çok iyi ve kaliteli takım olduğunu biliyordum.''

Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın, takıma devre arasında takviye yapılacağı yönünde açıklaması olduğu hatırlatılan Aragones, ''Tabii ki de kulübün başkanı ve yöneticileri farklı düşünüyor olabilir. Ben bunu geçmişten gelen tecrübe ile söylüyorum. Ama ocak ayında transfer yapmanın şöyle bir anlaşılması olabilir ve 'Sezon başlarken hata mı yaptık?' demeye getirebilir. Ben erken bir zaman olduğunu düşünüyorum. Bazı ekipler vardır sakat oyuncuları bile alırlar, tutarlar'' şeklinde konuştu.

İspanyol teknik adam, konuyla ilgili son olarak yöneltilen, ''Aragones Ocak'ta transfer istiyor mu, istemiyor mu?'' sorusuna da, ''Hayır istemiyorum. Hiçbir şey istemiyorum. Şu anda mevcut şekilde devam edip, en iyi işi çıkartıp, sezon sonu geldiğinde ona göre bakacağız'' yanıtını verdi.


Özer Hurmacı, Mehmet Yıldız, Musa Aydın, Mevlüt Erdinç isimleri Fenerbahçe'yle anılırken, Ali Koç da maç sonu açıklamalarıyla bu isimleri kısmen onaylamışken bir anda Aragones'in açıklamaları soru işaretleri oluşturdu. Bu nasıl bir profesyonellik anlayamadım. Deniz Barış'ın Şampiyonlar Ligi kadrosundan çıkartılmasından haberinin olmasını söylemişti Aragones. Şimdi de yönetim "transferler yapacağız" derken, Aragones "ara dönemde transfer yapılmaz" diyor. Bu nasıl bir profesyonellik anlayabilmek mümkün değil. Yönetimle Aragones irtibat halinde değiller mi böylesine önemli konularda? Volkan Ballı ne iş yapar?!

Ara transferler genelde takıma çok bir şey vermez. Geçmiş tecrübelerden bunu biliyoruz ama ezber bozanlar da oldu. Örneğin Marcio Nobre 2003-2004 sezonunun yarısında gelir gelmez, tekrarlanan Rizespor maçında Hooijdonk'la beraber 2'şer gol atmıştı ve o sezon toplamda 12 golü bulmuştu. Daum'un güzel transferlerinden biriydi.

Aragones olaya geniş bir açıdan bakıyor. Evet takımın transfere ihtiyacı olduğu çok açık. Sayısal olarak forvet eksikliği ve nitelik olarak da ön libero eksikliği ortada. Buna rağmen eldeki bulgurdan olmamak da bir yoldur. Yeni transfer veya transferler demek mevcut futbolcuları moralmen düşürmek anlamına da gelebilir.

Transfer yapılır veya yapılmaz bu çok da sorun değil ama bir sorun var ki yönetimle Luis Aragones'in arasıındaki bağlar bariz bir şekilde kopuk.

Zeki Alasya ile Metin Akpınar'ın oynadığı ağlatırken güldüren filmlerden Şaka Yapma adlı filmde hasta olan Zeki Alasya'nın yaşadığı her gün için reklamcılar için zarardı. Onu öldürmek için tutulan kiralık katilin her başarısızlığından sonra sarfettiği "Ama hangisi?" sorusunu Ali Koç ile Aragones'e yöneltmek istiyorum...

0 Yorum...: