4 Haziran 2009

Söyle Efes Söyle, Söyle Ne Oldu ?!


Çok sert bir maç oldu finale yakışır şekilde. Finale yakışmayan her türlü pisliği yapmalarına rağmen maçı kazanmasını bildik. Fenerbahçe - Efes maçları artık boyut değiştirdi. Fenerbahçe - Galatasaray maçlarını bile geride bıraktı artık. Efes Pilsen son 12 maçta Fenerbahçe karşısında sadece tek galibiyet alabildi. Bu inanılmaz ezici bir üstünlük. Bu baskı gittikçe artıyor 3 maç önce kazanmalarına rağmen.

Yaş ortalaması 12-13 olan taraftarının önünde nasıl bir destek bekliyorlardı bilmiyorum ama aptal aptal ellerine verilen bayrak ve balonları sallamaktan öteye gidemediler. Zaman zaman artık ne oldu bilinmez "Ooooo gerizekalı" tezahüratları da duyuldu. Ne yaparsanız yapın Fenerbahçe kazanıyor işte.

Maç beklendiği gibi inanılmaz bir sertlikle başladı. İki takım da üst düzey savunma yaptılar. Bu savunmayı bu kadar uzunca maça yayılmış şekilde Euroleague'de bile görmemiştim ben. Nitekim iki takım da 70'i bulamadan maç bitti.

Nejat Sayman'ın Green'in hiç top kaybetmediğini duyurduktan sonra Green'in iki top kaybı yapması, Kerem Gönlüm'ün her boşta kalan topu alması, Solomon'un berbat oyunu, Ömer Onan'ın bu kadar sert potalara üstüste 3'lük sokabilmesi, Ömer Aşık'ın küfredercesine vurduğu smaçlar, Mirsad'ın kendisini yaralayan Ender'le uğraşmaması, Preldzic'in mükemmel oyununa rağmen son dakikada az kalsın yapacağı pas hatasıyla her şeyi berbat etmek üzere olması maçtan akılda kalanlar oldu benim adıma.

Bu sert potalara karşı en yüksek yüzdeyle oynayan takım kimdir? %40 üzerinde oynayan taım var mıdır? Araştırmaya gerek yok, mümkün değildir sanıyorum. Zaten bir süre sonra iki takım da 3'lük denemeyi bıraktı ama kinayeli bir 3'lükle de Mirsad maçı kopardı.

Bu arada Avrupa'dan hakem getirsek fena olmayacak...

Saha avantajını bütün çabalarına rağmen kullanamadılar. Seri 4-1 biter diye tahmin ediyorum...


Efes Pilsen 60-68 Fenerbahçe Ülker

0 Yorum...: